.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محسن رضايي خطاب به ملت:
پرهیز از تفرقه و تقویت آرامش و امنیت در کشور
دشمنان ما درصدد بوده و هستند که توجه و قهر شما را از خودشان به سوی خودتان برگردانند تا شبانه به خانه مان حمله کنند. نباید به دام دشمن بیافتیم. ما هر چه فریاد داریم باید بر سر آنها بزنیم و با خود، دوست و مهربان و برادر باشیم ...
پرهیز از تفرقه و تقویت آرامش و امنیت در کشور

محسن رضایی در بیانیه ای خطاب به ملت شریف ایران، ضمن قدردانی از حضور پرشور و دشمن شکن آنان در راهپیمایی روز گذشته، بر وحدت و انسجام ملی در مسیر امام و پشت سر رهبر انقلاب اسلامی تأکید کرد.

به گزارش شمال نیوز متن کامل این بیانیه که در پايگاه اطلاع رساني دكتر محسن رضايي منتشر شده به اين شرح است:

بسمه تعالی

ملت شریف ایران، نخبگان عزیز و علمای بزرگوار

حضور با شکوه شما در نمازجمعه و شعار خاطره انگیز استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، نمایش انسجام و قدرت نمایی به دشمنان بود که بدانند ملت ایران هوشیار و متحد است. حضور شما آرامش، امنیت و وحدت ملی را تقویت کرد. مدیریت شعارها و سخنان حکیمانه حضرات آيات امامي كاشاني و اميني، شرکت نخبگان و اقشار مختلف نشان داد که دشمنان ما، هنوز ملت ایران را نشناخته اند.

حضور شما در پاسخ به اهانت کنندگان به عکس امام و رهبری نشان داد که اعتراضات باید قاعده مند باشد. در حقیقت دموکراسی دو روی يك سکه است. مشارکت یک روی آن است که مردم با کمک آن دولتها را انتخاب می کنند و روي دوم آن اعتراض و انتقاد است که دولت ها و حکومت ها را در مقابل مردم پاسخگو می كند. هر چند که سابقه مشارکت در ایران سی ساله است اما عمر اعتراض و انتقاد کمتر از آن است، مردم، احزاب، فعالان سیاسی و دولتمردان تجربه کمتری در این عرصه دارند.

به همین دلیل بود که حوادثی که باید کمتر از یک ماه و با هزینه های کمتری طول می کشید، چند ماه و با هزینه های زیادتری صورت گرفت. مردمسالاری دینی در حال عبور از مرحله تکاملی خود است و اگر این حوادث در این انتخابات هم پیش نمی آمد در انتخابات بعدی اتفاق می افتاد.

همانطور که مشارکت و انتخاب باید از قواعدی پیروی کند اعتراض هم باید از قواعد اخلاقی و سیاسی برخوردار باشد. از یک طرف معترضین باید ارزش های اخلاقی و انسانی را رعایت کنند و از سوی دیگر در برخورد با معترضین هم باید از قواعد انسانی و اخلاقی استفاده شود. پیشنهاد من این است که با تمرین و نهادینه کردن این قواعد از حوادث اخیر یک فرصت بسازیم و گام بلند دیگری را به سوی مردمسالاری دینی برداریم. همه به مردم و نظام کمک کنیم که از این مرحله عبور کند نه آنکه عده ای بخواهند تسویه حساب کنند و یا منافع شخصی و حزبی خود را پیگیری کنند و مردم و نظام را از رفتن به جلو باز دارند.

امروز همان طور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند روز پرهیز از تفرقه و تقویت آرامش و امنیت در کشور است. لازمه این کار اين است که بار ديگر دست هاي يكديگر را بفشاریم، از اهانت و تخریب و بد اخلاقی دست بکشیم، ارزش های اخلاقی و انقلابي را حفظ کنیم، از متهم کردن یکدیگر و فرافکنی پرهیز نماييم. همه مسئولانه و با اخلاق و گذشت با شرایط کنونی برخورد کنیم. بگذارید هر کسی که می خواهد از ما جدا شود خودش این کار را انجام دهد. ثابت کنیم که این سخن نبوی که "کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته" الگو و سرمشق ماست.

اینکه بلافاصله پس از حضور با شکوه شما یکی از رسانه های خارجی با نقل قول از مصاحبه با یکی از سران معترضین جمله تنش آمیزی را پخش کرد تا اقدام بزرگ شما را تحت الشعاع خود قرار دهد، یا آنکه جملات تندی از سوی یکی از مدیران رسانه ای داخلی کشور اظهار و منتشر شد تا از فروکش شدن افراطی گرایی جلوگیری شود و همچنين سكوت رسانه هاي خارجي در انعكاس اخبار حضور شما بیانگر عصبانیت آنها از حضور میلیونی شما و ترس آنها از پایان یافتن تفرقه و اختلاف در داخل کشور و موفقیت شماست. كساني كه در اين حماسه پر شكوه شركت نكردند فرصت مهمي را از دست داده اند كه اميدوارم تا دير نشده جبران كنند.

دشمنان ما درصدد بوده و هستند که توجه و قهر شما را از خودشان به سوی خودتان برگردانند تا شبانه به خانه مان حمله کنند. نباید به دام دشمن بیافتیم. ما هر چه فریاد داریم باید بر سر آنها بزنیم و با خود، دوست و مهربان و برادر باشیم.

مولای ما علی ابن ابیطالب به نقل از پیامبر خدا (ص) در نامه 47 نهج البلاغه می فرماید:

"و صلاح ذات البین افضل من عامه الصلاه و الصیام". آشتی بین خودتان از یک سال نماز و روزه بالاتر است.

وحدت و انسجام خود را در مسیر امام و پشت سر رهبر انقلاب اسلامی حفظ کنیم.

سرباز ملت ایران و رهبر انقلاب اسلامی

محسن رضایی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.